Siirry sisältöön

Puusokko

Aihe: Ympäristötieto, ympäristön havainnointi.
Puiden havainnointia sokkona parin kanssa.
Ikäluokka: 5.-6. luokat. Sovellettavissa kaikille ikäluokille.
Tavoitteet: Tehtävän tavoitteena on oppia puista havainnoimalla niitä eri aisteja käyttäen sekä luottamuksen lisääminen ja aistien harjoittaminen.

  • T1 synnyttää ja ylläpitää oppilaan kiinnostusta ympäristöön ja ympäristöopin opiskeluun sekä auttaa oppilasta kokemaan kaikki ympäristöopin tiedonalat merkityksellisiksi itselleen
  • T3 tukea oppilaan ympäristötietoisuuden kehittymistä
  • T5 ohjata oppilasta tekemään havaintoja monipuolisissa oppimisympäristöissä eri aisteja käyttäen
  • T6 ohjata oppilasta tunnistamaan syy-seuraussuhteita, tekemään johtopäätöksiä tuloksistaan sekä esittämään tuloksiaan ja tutkimuksiaan eri tavoin
  • T9 ohjata oppilasta tutkimaan ja toimimaan sekä liikkumaan ja retkeilemään luonnossa ja rakennetussa ympäristössä
  • T10 tarjota oppilaalle mahdollisuuksia harjoitella ryhmässä toimimista erilaisissa rooleissa ja vuorovaikutustilanteissa, innostaa oppilasta ilmaisemaan itseään ja kuuntelemaan muita sekä tukea oppilaan valmiuksia tunnistaa, ilmaista ja säädellä tunteitaan
  • T12 ohjata oppilasta hahmottamaan ympäristöä ympäristöopin käsitteiden avulla
  • T15 ohjata oppilasta luonnon tutkimiseen, eliöiden ja elinympäristöjen tunnistamiseen

Tarvikkeet:

  • Sokkohuivit

Kesto: 1 oppitunti

Ohjeet pdf-tiedostona

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *