Siirry sisältöön

Kevään kasvit

Aihe:  S3: Lähiympäristön ja sen muutosten havainnointi (OPS 2014)
Ikäluokka: 1. vuosiluokka
Tavoitteet: Opetuskokonaisuudelle asetettuja käsitteellisiä
tavoitteita ovat kevääseen ja kevään kasveihin liittyvien käsitteiden mieleen palauttaminen ja aktivointi. Opetuskokonaisuudessa opitaan tunnistamaan ja nimeämään myös uusia kasveja. Tavoitteena on myös, että oppilaille muodostuu ymmärrys kevään tulemisesta ilmiönä kokonaisuutena ja sen merkityksestä. Kokonaisuuden aihe linkitetään myös eri aisteihin. Opetuskokonaisuuden menetelmällisenä tavoitteena on itseilmaisun käyttö osana oppimista, tieto- ja viestintäteknologian hyödyntäminen, tutkiva oppiminen ja havaintojen tekemisen harjoittelu aistien monipuolisen käytön avulla, keskusteleva oppiminen, pari/ryhmätyöskentelytaitojen harjoitteleminen sekä vuorovaikutustaitojen harjaannuttaminen toiminnallisen oppimisen periaatteita tukien.
Tarvikkeet: Opetuskokonaisuuden aikana tarvitset tarinan, Kahoot!-pelin, tabletteja/puhelimia, pahvisia kehyksiä, peliin liittyvät kortit, kasvikuvakirjoja, kevääseen ja luontoon liittyviä pienikokoisia tunnusteltavia ja tuoksuteltavia materiaaleja, pussit materiaaleille, huivit silmille, tulostetut kuvat, saksia, liimaa sekä nastaa/teippiä.
Kesto: 3 x 45min

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *