Kevät ja kevään merkit

Esiopetukseen suunniteltu keväänmerkkeihin pohjautuva opetuskokonaisuus, jossa on useita eri tehtäviä ja leikkejä. Kokonaisuus on kolmen tunnin mittainen, mutta siitä voi ottaa vain osan tehtävistä käyttöön. Opetus tapahtuu ulkona ja ladattavien materiaalien lisäksi tarvitaan tabletti (esim. iPad).

Aihe: Tutkin ja Toimin ympäristössäni (EOPS 2014)
Ikäluokka: esiopetusikäiset
Tavoitteet: Opetuskokonaisuuden käsitteellisenä tavoitteena on, että oppilaille muodostuu ymmärrys vuodenaikojen vaihtelusta ja keväästä omana vuodenaikanaan. Tavoitteena on myös oppia nimeämä än ja tunnistamaan kevään merkkejä lähiympäristöä tutkien ja havainnoiden. Opetuskokonaisuuden menetelmällisenä tavoitteena on pelillisyyden ja leikillisyyden korostaminen työskentelytapana sekä toiminnallinen oppiminen havainnoiden, tutkien ja tarkkaillen lähiympäristöä. Lisäksi tavoitteena on kehittää oppilaiden ryhmä/parityöskentelytaitoja. Myös tieto- ja viestintäteknologian käyttäminen kuuluu opetuskokonaisuuden tavoitteisiin.
Tarvikkeet: Opetuskokonaisuuden aikana tarvitset kevään merkit–seurantamonisteet oppilaille, muistiinpanovälineet, vuodenaikaväittämät,  vuodenaikakortit ryhmäjakoa varten, kevät aiheiset kuvakortit Afrikan tähti–peliä varten, iPadeja sekä kevätaiheiset arvoitukset.
Kesto: 3 x 45min

Ohjeet pdf-tiedostona

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *